Mr. ZERO - DARK NOISE

Mr. ZERO - DARK NOISE

Graffiti, vizuális zaj és az emberközi kommunikáció hanyatlása – vagyis betűk, pixelek és a digitalizáció aggasztó jelenségei. Mr. Zero legújabb, Dark Noise címet viselő egyéni kiállításának központi narratíváját a közel egy évvel ezelőtt megrendezett Evilization című tárlathoz kapcsolódóan az emberiségre destruktívan ható digitalizációs folyamatokra adott reflexiói határozzák meg. A konzisztensen jelenlévő graffitiművészeti elemek mellett a VHS-korszak, a rasztergrafikus pixel-alapú digitális képalkotás, illetve a nagyvárosi neonfények és a posztapokaliptikus cyberpunk stílusvilágának egyvelege alapozza meg az új festménysorozat teljes vizuális struktúráját.
A tárlaton megjelenő vásznakon úgy rétegződnek egymásra a különféle graffitiművészeti betűvetési stílusok, ahogy a plakátok, a tag-ek, a matricák vagy a throw-up-ok is (analóg) információ-tömegekké csoportosulnak az utcákon. Nevezhetjük ezt annak a szemmel érzékelhető ’zajnak’, amit a társadalom túlnyomó többsége vizuális környezetszennyezésként él meg, holott – a megannyi digitális tartalomhoz hasonlóan – ez is olyasfajta produktum, aminek megvan a maga befogadói közege, amelyik képes ezt a rendhagyó jelrendszer-típust dekódolni.
Mr. Zero egy olyan spekulatív poszt-antropocentrikus társadalomképet tár elénk, melyben elkeserítően reális veszélyeket vélhetünk felfedezni. Kritikai attitűddel közelít az információs túlterheltség kérdéseihez és vizsgálja azt az újfajta, „virtuális Én”-központúságra épülő digitális ökoszisztémát, ami a kibertérben folyamatos átalakulásban van. Egy antiutópikus, poszthumántechnoszecessziós ábrázolásmódban megjelenített fiktív új-mitologikus karakter a digitalizáció mentális egészségügyi vonatkozásait mérlegeli, de a gondolat szabadságának örökös bizonytalansága is ábrázolásra kerül olyan figurális elemekkel, melyek visszatérő karakterek Mr. Zero művészetében.
Bár karriere rendkívül szerteágazóvá vált az évek során, mégis a graffitis szubkultúra íratlan szabályszerűségei határozzák meg leginkább a munkamódszerét. Statikus tudatossággal váltogatja és ötvözi az eltérő (posztmodern, underground és klasszikus) festészeti stílusokat az utcaművészeti és a jelen esetben bemutatásra kerülő hagyományos festészeti tevékenysége során egyaránt. Művésznevének végtelen variációban való feltüntetése is tekinthető a graffitisek személyi kultusz-teremtési automatizmusának egyfajta hozadékaként.
Kurátor: Kovács Rebeka

A kiállítás 2024. január 06 – január 27. között látogatható.

Nyitva:

hétfő – péntek 10 -18

szombat: 10 – 14